ANGELO ارسال شده در مهر 17، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در مهر 17، 2014 عصرخودرو:فولکس واگن کاهش هزینه 6.8 میلیارد دلار در سال را هدفگذاری کرده تا فاصله خود را با رقبا از لحاظ سوددهی کاهش دهد. http://asrekhodro.com/images/page/46/Full/46116_Page_%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%2011.jpg به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بلومبرگ، گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن می خواهد با افزایش بهره وری و کاهش هزینه تا سال 2017 به کاهش هزینه سالانه 5 میلیارد یورو (معادل 6.8 میلیارد دلار) دست پیدا کند. در کشورهای اروپایی سرعت افزایش دستمزد بالاتر از سرعت افزایش بهره وری است، مارتین وینتکورن مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس می گوید برای فائق آمدن بر این مشکل، خودروسازان ناچارند از راه های دیگر جبران کنند. برای مثال یکی از راه های کاهش هزینه، کاهش هزینه های خرید، کاهش پیچیدگی در خطوط تولید، کاهش هزینه های کارخانه است. با این حال شاید بهترین راه حل برای کاهش هزینه در خودروسازانی مثل فولکس واگن، توقف مدل هایی است که سودآفرین نیستند. مثال آن خودروهای سقف تاشویی است که یک سوم گردش مالی 47.8 میلیارد یورویی فولکس در فصل اول سال 2014 را به خود اختصاص داده اند اما فقط در ایجاد 15 درصد از سود عملیاتی مؤثرند. به عبارت واضح تر 33 درصد منابع را مصرف می کنند اما در 15 درصد سود نقش دارند. وینترکورن مدیر عامل فولکس می گوید از سال 2010 تا به حال هزینه های تحقیق و توسعه در گروه خودروسازی فولکس که 12 برند معروف را در زیر یک سقف جمع کرده، نزدیک به 80 درصد رشد کرده است. سبد محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن شامل 310 مدل خودرو است. گروه خودروسازی فولکس بیش از 575 هزار نفر را در استخدام خود دارد که از این حیث بالاترین میزان افراد استخدام شده را در بین خودروسازان دارا است. بازار خودروی اروپا به قدری سخت شده که حاشیه سود فولکس در فصل اول سال 2014 به 1.8 درصد از فروش کاهش یافت در حالی که این رقم در سال 2013 حدود 2.8 درصد فروش بود. حاشیه سود فولکس در سال 2013 به طور کلی 2.9 درصد از فروش بوده در حالی که تویوتا 8.8 و هیوندایی 9 درصد از فروش را سود برده اند. دلیل این کاهش سود گروه فولکس، بسط و گسترش بسیار سریع آن است طوری که پیش بینی ها نشان می دهد گروه فولکس در سال 2014 بیش از 10 میلیون خودرو به فروش برساند. فولکس برای آن که تاج پرفروش ترین خودروساز دنیا را از چنگ تویوتا بیرون بکشد در سال آینده 100 مدل جدید یا نسل جدید خودروهای قدیمی را عرضه خواهد کرد و این بخشی از استراتژی فولکس تا سال 2018 است. این در حالی است که کارگران گروه خودروسازی فولکس بالاترین دستمزد را در دنیا کسب می کنند. هزینه هر کارگر در فولکس واگن ساعتی 48.40 یورو است. در آمریکا دستمزد کارگر 25.63 یورو و در ژاپن 29.96 یورو است. چهارشنبه 25 تير 1393 لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.