رفتن به مطلب
کام به کام

12 برند با 310 مدل زیر یک سقف


ارسال های توصیه شده

عصرخودرو:فولکس واگن کاهش هزینه 6.8 میلیارد دلار در سال را هدفگذاری کرده تا فاصله خود را با رقبا از لحاظ سوددهی کاهش دهد.

 

 

http://asrekhodro.com/images/page/46/Full/46116_Page_%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%2011.jpg

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بلومبرگ، گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن می خواهد با افزایش بهره وری و کاهش هزینه تا سال 2017 به کاهش هزینه سالانه 5 میلیارد یورو (معادل 6.8 میلیارد دلار) دست پیدا کند.

در کشورهای اروپایی سرعت افزایش دستمزد بالاتر از سرعت افزایش بهره وری است، مارتین وینتکورن مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس می گوید برای فائق آمدن بر این مشکل، خودروسازان ناچارند از راه های دیگر جبران کنند. برای مثال یکی از راه های کاهش هزینه، کاهش هزینه های خرید، کاهش پیچیدگی در خطوط تولید، کاهش هزینه های کارخانه است.

 

 

با این حال شاید بهترین راه حل برای کاهش هزینه در خودروسازانی مثل فولکس واگن، توقف مدل هایی است که سودآفرین نیستند. مثال آن خودروهای سقف تاشویی است که یک سوم گردش مالی 47.8 میلیارد یورویی فولکس در فصل اول سال 2014 را به خود اختصاص داده اند اما فقط در ایجاد 15 درصد از سود عملیاتی مؤثرند. به عبارت واضح تر 33 درصد منابع را مصرف می کنند اما در 15 درصد سود نقش دارند.

 

 

وینترکورن مدیر عامل فولکس می گوید از سال 2010 تا به حال هزینه های تحقیق و توسعه در گروه خودروسازی فولکس که 12 برند معروف را در زیر یک سقف جمع کرده، نزدیک به 80 درصد رشد کرده است. سبد محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن شامل 310 مدل خودرو است.

 

 

گروه خودروسازی فولکس بیش از 575 هزار نفر را در استخدام خود دارد که از این حیث بالاترین میزان افراد استخدام شده را در بین خودروسازان دارا است.

 

 

بازار خودروی اروپا به قدری سخت شده که حاشیه سود فولکس در فصل اول سال 2014 به 1.8 درصد از فروش کاهش یافت در حالی که این رقم در سال 2013 حدود 2.8 درصد فروش بود.

حاشیه سود فولکس در سال 2013 به طور کلی 2.9 درصد از فروش بوده در حالی که تویوتا 8.8 و هیوندایی 9 درصد از فروش را سود برده اند. دلیل این کاهش سود گروه فولکس، بسط و گسترش بسیار سریع آن است طوری که پیش بینی ها نشان می دهد گروه فولکس در سال 2014 بیش از 10 میلیون خودرو به فروش برساند.

 

 

فولکس برای آن که تاج پرفروش ترین خودروساز دنیا را از چنگ تویوتا بیرون بکشد در سال آینده 100 مدل جدید یا نسل جدید خودروهای قدیمی را عرضه خواهد کرد و این بخشی از استراتژی فولکس تا سال 2018 است.

این در حالی است که کارگران گروه خودروسازی فولکس بالاترین دستمزد را در دنیا کسب می کنند. هزینه هر کارگر در فولکس واگن ساعتی 48.40 یورو است. در آمریکا دستمزد کارگر 25.63 یورو و در ژاپن 29.96 یورو است.

 

 

 

 

چهارشنبه 25 تير 1393

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...