ANGELO ارسال شده در آبان 2، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 2، 2014 پورشه 918 یکی از سریعترین مدلهایی است که صنعت خودرو به خود دیده است. در سال ۲۰۰۸، چابکترین و سریعترین خودرویی که تا آن زمان آزمایش شده بود، بوگاتی ویرون 16.4 بود که میتوانست در ظرف ۲/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یکچهارم مایل را در ۱۰/۱ ثانیه طی میکرد. اکنون، پورشه 918، خودروی میلیون دلاری را پشت سر گذاشته و تنها در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و یکچهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه میپیماید. برای اینکه تفاوت این دو قابللمس باشد، درنظر بگیرید که ۰/۳ ثانیه اختلاف بین شتابها در حد یک پلکزدن است. وقتی زمان شتابگیری کاهش مییابد، در ثانیههای بعدی نیز روند شتابگیری با شدت بیشتری دنبال میشود. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-05-500x305.jpg2015 Porsche 918 Spyder یک سؤال فیزیک مکانیک: دو 918 مطابق شکل از حالت توقف از دو سر تونلی به طول یک مایل به طرف یکدیگر شروع به حرکت میکنند. سرعت برخورد آنها در لحظه رسیدن به یکدیگر در وسط تونل چقدر است؟ http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-top-inline2-photo-618341-s-original-500x110.jpg جواب: بیشتر از ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت. برای پیشرانه 918، دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۲۸۵ اسببخار با یک موتور ۴/۶ لیتری V8 با قدرت ۶۰۸ اسببخار همکاری میکنند. در نتیجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نیوتنمتر که به تمام چرخها وارد میشود، بیشترین قدرت کشش ممکن را خواهد داشت. شرایط برای تست کامل این خودرو برای سرعتهای بالاتر، چندان فراهم نبود ولی باید گفت که ویرون در مدت ۲۵/۵ ثانیه به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت میرسید و پورشه نیز تصدیق میکند که شتاب ویرون در سرعتهای بالاتر، بیشتر است. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/0111-500x356.jpg ۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعتی که میشد به آن دست یافت و در ۴۱/۷ متری بر روی سرعتسنج نمایش داده شد؛ مسافتی که تنها ۱/۵ متر کمتر از فاصلهای است که برای توقف کامل پورشه 918 از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت لازم است. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-top-inline4-photo-618343-s-original-500x434.jpg در لحظه شروع حرکت 918 شاهد اندکی هرزگردی بودیم. با چشمپوشی از بکسوات رخ داده در شروع حرکت، 918 تنها با یک دور چرخش چرخها یا در مسافتی حدود ۲ متر به ۲۵/۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. تایرهای عقب پورشه از نوع 325/30ZR-21 میشلین پایلوت اسپورت کاپ هستند که هر کدام ۷۲۹ دلار قیمت دارند. ارتفاع این تایرها به ۲۹ اینچ میرسد که ۲ اینچ بالاتر از این میزان در 911 توربو S است. وقتی قطر کلی تایرها افزایش مییابد، سطح تماس تایرها با سطح جاده نیز به همین نسبت بالا میرود. به همین دلیل نیز چرخهای خودروهای مسابقهای به گونهای طراحی میشوند که در هنگام شروع حرکت نسبت به نیروی اینرسی واکنش مناسبی داشته باشند. عریضتر کردن تایرها نیز باعث کمک به افزایش عملکرد جانبی خودرو میشود. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-top-inline5-photo-618344-s-original-500x388.jpg مشخصات: نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتریکی جلو و وسط، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در تارگا. قیمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قیمت پایه: ۸۴۷۹۷۵ دلار) ابعاد: فاصله محوری: ۲/۷۳ متر. طول ماشین: ۴/۶۴ متر. عرض: ۱/۹۴ متر. ارتفاع: ۱/۱۷ متر. وزن کلی: ۱۶۸۹ کیلوگرم. پیشرانه: موتور احتراق داخلی: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم، گنجایش: ۴۵۹۳ سیسی، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نیوتنمتر در ۶۷۰۰ دور در دقیقه. موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسببخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر. موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسببخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نیوتنمتر. قدرت مجموع: ۸۸۷ اسببخار. وزن برای هر اسببخار: ۱/۹ کیلوگرم. گیربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی. تستهای سرعت: صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانیه. صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه. صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانیه. استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانیه. عبور از یکچهارم مایل: ۹/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۳/۳ کیلومتر بر ساعت. سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۳۴۴/۴ کیلومتر بر ساعت. مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر. مصرف سوخت: تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر. مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-02-500x305.jpg2015 Porsche 918 Spyder http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-15-500x305.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-16-500x305.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-11-500x305.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-08-500x305.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-01-500x305.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-03-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-06-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-4-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-3-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-2-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-1-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-09-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-07-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-10-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-9-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-8-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-7-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-6-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-5-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-12-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-13-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-14-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-17-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-18-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-19-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-21-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-interior-20-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-16-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-porsche-918-spyder-01-200x150.jpg pedal.ir لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.