ANGELO ارسال شده در آبان 2، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 2، 2014 داج چلنجر 2015 اینجاست تا برای اولین بار نگاهی به آن بیندازیم. بدون تردید مدلی که همهٔ ما مایل به داشتن آن هستیم چیزی نیست جز SRT Hellcat که قدرت 707 اسب بخاری به همراه قیمت حدوداً 61000 هزار دلاری آن، خریداران پولداری را طلب میکند! در این که این خودرو مسحورکننده است شکی نیست اما پرداختن این همه پول برای اکثر مردم مقدور نیست. خوشبختانه، گزینههای دیگری نیز برای انجین وجود دارد که دربردارندهٔ یک انجین 6 سیلندر 3.6 لیتری و انجین 8 سیلندر 5.7 لیتری میباشد. این انجین ها میتوانند اکنون با گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک جدید سفارش داده شوند. اما خبر مهم این است که هماکنون داج انجین حجیم 8 سیلندر 6.4 لیتری را به شما پیشنهاد میکند. این انجین قبلاً فقط در مدل چلنجر SRT قابل انتخاب بود. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-front-three-quarters-in-motion-03-500x333.jpg Ads by OffersWizard×2015 Dodge Challenger SXT Plus پس حالا شما میتوانید از این انجین در مدلی غیر از SRT نیز بهره ببرید و قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشید. در عین حال حساب بانکی شما نیز کاملاً خالی نخواهد شد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-rear-end-in-motion-500x333.jpg Ads by OffersWizard2015 Dodge Challenger SXT Plus مدلهای چلنجر R/T Scat Pack و 392 Hemi Scat Pack Shaker دو مدلی هستند که SRT نبوده ولی از انجین 8 سیلندر 6.4 لیتری برخوردار هستند و قدرتی برابر با 485 اسب بخار و 644 نیوتن متر تورک را دارند. (چلنجر SRT نیز همین قدرت را داراست.) http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-rear-three-quarter-02-500x333.jpg Ads by OffersWizard2015 Dodge Challenger SXT Plus این اعداد در مقایسه با انجین SRT 2014 افزایش 15 اسب بخاری و 6.8 نیوتن متری را نشان میدهند. این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس 6 سرعتهٔ دستی یا 8 سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخهای عقب منتقل میشود. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-rear-end-in-motion-02-500x333.jpg Ads by OffersWizard2015 Dodge Challenger SXT Plus مزایای این افزایش قدرت و گیربکس اتوماتیک جدید قابل توجه است. برای تازهکارها، چلنجر در خط مستقیم قوی احساس میشود و شیفتهای گیربکس 8 سرعته نیز روانتر صورت میگیرد البته همهٔ این موارد صرفنظر از این است که شما رانندگی دیوانه وار و خشنی داشته باشید یا اینکه به صورت معمولی و آرام در خیابان به گشتوگذار بپردازید. داج میگوید که گیربکس اتوماتیک جدید تأثیر مثبت 8 درصدی بر روی مصرف سوخت گذاشته است. با مدل جدید میتوان به ازای هر گالن سوخت، 25 مایل (9.4 لیتر در صد کیلومتر) را طی کرد در حالی که این مقدار برای مدل SRT 2014 با گیربکس 5 سرعته در حدود 23 مایل (10.22 لیتر در صد کیلومتر) است. بهعلاوه، گیربکس اتوماتیک جدید سبب کاهش هزینههای جانبی شده و قیمت مدل R/T Scat Pack را به 39.890 دلار رسانده است. البته همین مدل با گیربکس 6 سرعتهٔ دستی ارزانتر بوده و 39.490 دلار میباشد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-front-three-quarter-500x333.jpg2015 Dodge Challenger SXT Plus داج اشاره میکند که مدل R/T Scat Pack فاصلهای را که بین مدلهای R/T 5.7 لیتری و چلنجر SRT وجود داشته، پر کرده است. قیمت مدل 2015 برای این دو خودرو به ترتیب از 32.490 دلار و 46.990 دلار آغاز میشود. داج میگوید که مدل R/T Scat Pack در قابل پول پرداختی ارزش بسیار مناسبی دارد. ویژگیهای استاندارد مدل R/T Scat Pack شامل رینگهای 20 اینچی، ترمزهای برمبو با 4 پیستون، سیستم تعلیق اسپرت و سیستم اگزوز دوبل فعال است که صدای جذاب و گیرایی را تولید میکند. البته این ترمزهای 4 پیستونه قبلاً در مدل SRT 2014 استفاده شده است. برای سال 2015، مدل SRT 392 و مدل Hellcat از ترمزهای قویتر برمبو با 6 پیستون در چرخهای جلو بهره خواهند برد. سایر ویژگیهای انحصاری مدل SRT شامل سیستم تعلیق تطبیقی و حالات رانندگی انتخابی SRT است. در کل، مدل R/T Scat Pack به مصاف رقیبان همیشگی خود یعنی کامارو SS و موستانگ GT خواهد رفت. باید این نکته را اضافه کرد که مدل دیگر یعنی 392 Hemi Scat Pack Shaker دارای ویژگیهای اضافی دیگری مانند هود ویژهٔ رو کاپوت برای جذب هوا و چرم Nappa و غیره میباشد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-rear-three-quarter-500x333.jpg2015 Dodge Challenger SXT Plus چلنجر R/T انجین 8 سیلندر دیگری نیز دارد که 375 اسب بخار قدرت و 555 نیوتن متر تورک تولید میکند. ما این مدل را با گیربکس 8 سرعتهٔ جدی آزمایش کردیم. در طول آزمایش هیچ نشانی از واماندگی در انجین دیده نمیشد. انجین و همینطور طنین اگزوز مدل R/T کمی رامتر و لطیفتر از مدل 6.4 لیتری است و در گشتوگذارهای خیابانی، عملکرد و صدای آرامی دارد. سیستم تعلیق مدل R/T کمی نرمتر است اما باید گفت در مواقع لزوم پایداری بالایی از خود نشان میدهد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-1-500x363.jpg2015 Dodge Challenger Interior ما همچنین پشت فرمان مدل چلنجر SXT با انجین 6 سیلندر نیز نشستیم. در نگاه اول، این دو در عصبانی، خیلی وحشی به نظر نمیرسید و نیروی انجین آن کافی به نظر نمیرسید! اما طولی نکشید که انجین 3.6 لیتری آن با کمک گیربکس جدید، شک و تردیدها دربارهٔ عملکرد خودرو را از بین برد. انجین این خودرو 305 اسب بخار و363 نیوتن متر گشتاور را تولید میکند. داج میگوید که این مدل به ازای هر گالن سوخت، 30 مایل را طی میکند (7.84 لیتر در صد کیلومتر) که 3 مایل بیشتر از مدل 2014 با گیربکس 5 سرعتهٔ اتوماتیک است. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-dodge-challenger-r-t-with-scat-package-5700-v-8-engine-500x305.jpg2015 Dodge Challenger R/T Engine علاوه بر گیربکس جدید، معماری بخش الکترونیک چلنجر نیز بهتر شده است به این معنی که این خودروی دو در حالا میتواند با تکنولوژیهای پیشرفتهای همچون کروز کنترل انطباقی، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد و سیستم هشداردهندهٔ نقاط کور سفارش داده شود. اما داج تنها به این موارد بسنده نکرده است. این خودروساز تلاش زیادی کرده است تا کابین این خودرو با کلیدها و سوئیچهای اصلاح شده، سطوح نرمتر و پانل چشمگیر خود مکان بهتری به نظر آید. نمایشگر بزرگ 8.4 اینچی این خودرو که پیش از این در دیگر محصولات کرایسلر دیده شده است سرانجام در این مدل نیز قابل دسترس است. نمای بیرونی خودرو نیز دقیقتر و لطیفتر شده است و دربردارندهٔ نمای جلوی اصلاح شده به همراه چراغهایی با لامپهای LED است. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-5-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-8-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-7-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-2-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-3-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-6-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-9-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Interior-4-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Dodge-Challenger_2015_Trunk-200x150.jpg در حالی که داج مسلماً تکلیف خود را با ارائهٔ مدل SRT Hellcat به بهترین شکل ممکن انجام داده است اما این خودروساز آنقدر دانا و عاقل است که انجین 8 سیلندر 6.4 لیتری را روی مدل معمولی چلنجر هم قرار داده است.R/T Scat Pack مطمئناً به وحشتناکی Hellcat نیست اما به خوبی میتواند کامارو SS و موستانگ GT را اذیت بکند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-front-end-in-motion-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-front-end-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-side-in-motion-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-rt-plus-side-view-02-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-rear-three-quarters-static-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-side-profile-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-wheels-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-badge-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-dodge-challenger-sxt-plus-rear-end-in-motion-02-200x150.jpg مشخصات داج چلنجر SXT،R/T قیمت پایه: 39.490 – 27.990 دلار موتور جلو، دیفرانسیل عقب، دو درب کوپه گیربکس 6 سرعتهٔ دستی یا 8 سرعتهٔ اتوماتیک شتاب صفر تا صد: 6.5 – 4.5 ثانیه pedal.ir لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.