بنیان گذار کام به کام ارسال شده در تیر 10، 2014 بنیان گذار اشتراک گذاری ارسال شده در تیر 10، 2014 [h=1]اشتباهات وبلاگ نویسی: ۵ اشتباه رایج در نوار کناری وبلاگ[/h] تقریبا به هر وبلاگی که سر بزنید دو یا حداقل یک نوار کناری یا سایدبار در طراحی خود گنجانده اند و ویژگی های مورد نظر خود را در نوار کناری وبلاگ خود قرار داده اند تا بازدیدکنندگان دسترسی راحت تری به آن ویژگی ها داشته باشند و بخشی از آن را هم برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند. این ویژگی ها که با نام وجیت بیشتر شناخته می شوند در اختیار مدیر وبلاگ قرار دارند و اکثر سرویس های وبلاگ دهی یا پلتفرم های وبلاگ نویسی از جمله وردپرس این امکان را به وبلاگ نویس می دهند که خودش معین کند چه ویجت هایی در نوار کناری وبلاگش نمایان شود و چه ویجتی حذف شود. http://1admin.ir/wp-content/uploads/2014/01/134.jpgنوار کناری وبلاگ شما یکی از مهم ترین بخش های وبلاگتان به حساب می آیند. با این حال متاسفانه اشتباهات زیادی در نوار کناری بسیاری از وبلاگ ها دیده می شود. یک سایدبار با ساختار ضعیف نه تنها نمی تواند ارزشی به وبلاگ شما اضافه کند بلکه حتی می تواند از ارزش آن بکاهد و باعث کاهش بازدیدکنندگان شود. در همین راستا دومین مقاله از سری مقالات اشتباهات وبلاگ نویسی را به موضوع نوار کناری یا سایدبار وبلاگ اختصاص می دهیم. اشتباه اول: افزودن بیش از حد ویجت ها متداول ترین اشتباهی که در نوار کناری بسیاری از وبلاگ ها نیز دیده می شود، استفاده بیش از حد از ویجت ها و شلوغ کردن نوار کناری است. بر خلاف آنچه برخی ها تصور می کنند، ویجت باران کردن نوار کناری اصلا خوب نیست و هر چه ویجت ها کمتر ولی کاربردی تر باشند تاثیر بهتری دارند. با اینکه اکثر سرویس های وبلاگ نویسی خصوصا وردپرس ویجت های متنوع و زیادی دارند اما این بدان معنا نیست که شما از هر ویجتی که خوشتان آمد به نوار کناری وبلاگتان اضافه کنید. شما باید فقط چند ویجت برتر از دید خود را برای وبلاگ خود انتخاب کنید و ویجت های دیگر را کنار بگذارید. شلوغ کردن نوار کناری اشتباه ساده ای است که خیلی راحت می توانید در دام آن بیافتید. بهتر است هر چند هفته یا چند ماه یکبار نگاهی به ویجت های وبلاگ خود بیاندازید و مطمئن شوید بیش از حد نوار کناری را شلوغ نکرده باشید. اشتباه دوم: دست نزدن به ویجت های پیش فرض در اکثر پلتفرم های وبلاگ نویسی مثل وردپرس یا بلاگر وقتی یک وبلاگ در آنها ایجاد می کنید به صورت پیش فرض یک سری ویجت در وبلاگ شما به نمایش می گذارند. رها کردن این ویجت های پیش فرض در وبلاگ باعث می شود که وبلاگ شما کمی تازه کار به نظر برسد و از اهمیت وبلاگتان بکاهد. مثلا یکی از همین ویجت های پیش فرض، ویجتی است که آخرین کامنت ها را به نمایش می گدارد که معمولا بسیاری از وبلاگ ها آن را با یک ویجت مفیدتر جا به جا می کنند و ویجت کامنت ها را حذف می کنند چون چندان هم مهم و مفید نیست. بنابراین بعد از اینکه وبلاگ خود را راه اندازی کردید تمام ویجت های پیش فرضی که فکر می کنید به دردتان نمی خورند را حذف کنید و آنها را به حال خود رها نکنید. حذف کردن این ویجت ها وقت زیادی از شما نمی گیرد، پس این کار را پشت گوش نیاندازید. اشتباه سوم: جای گذاری نادرست ویجت ها وبلاگ ها در طول زمان، یک سری قوانین نانوشته برای محل جایگیری هر یک از عناصر یک وبلاگ به وجود آورده اند که اگر این قوانین رعایت نشوند ممکن است وبلاگ عجیب و غیر معمول به نظر برسد. مثلا یکی از این قوانین در وبلاگ های فارسی زبان این است که بخش تماس را در منوی بالایی وبلاگ و به عنوان آخرین گزینه در این منو قرار می دهند. در مورد سایدبارها نیز این قوانین نانوشته وجود دارند. مثلا اکثر اوقات وجیت جست و جو در وبلاگ جرو یکی از ویجت هایی است که در اولویت قرار دارد و در قسمت بالایی صفحه وبلاگ قرار می گیرد. پس بهتر است قبل از اینکه ویجت های نوار کناری وبلاگ خود را مرتب کنید، نگاهی به وبلاگ های دیگر بیاندازید و ببینید معمولا کدام ویجت در کدام بخش سایدبار گنجانده می شود سپس سعی کنید شما هم به همان ترتیب نوار کناری وبلاگتان را منظم کنید. اشتباه چهارم: نداشتن بخش عضویت در خبرنامه دیگر می توان گفت همه وبلاگ ها این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده اند که در خبرنامه آن وبلاگ عضو شوند و از طریق ایمیل خبرنامه های وبلاگ مورد علاقهشان را دریافت کنند. بسیاری از خوانندگان وبلاگ ها دوست دارند تا خبرنامه های وبلاگ ها را دریافت کنند، پس این یک ضرورت است که شما هم چنین امکانی را برای آنها فراهم کنید. با این وصف قطعا و بدون هیچ بهانه ای یکی از بخش های نوار کناری وبلاگ شما باید به امکان عضویت در خبرنامه اختصاص یابد. اشتباه پنجم: پر کردن نوار کناری با تبلیغات استفاده از تبلیغات در وبلاگ و به خصوص در نوار کناری وبلاگ اصلا کار اشتباهی نیست، ولی زیاده روی در این کار قطعا نتایج بدی به همراه دارد. اگر سایدبار وبلاگ شما پر باشد از انواع و اقسام تبلیغات مختلف و متنوع، آنگاه محتوای اصلی از کانون توجه خارج می شوند و بازدیدکننده ها نیز وقتی این وضع را ببینند کمتر سراغ وبلاگ شما می آیند چون تبلیغات زیاد، تمرکز آنها را در هنگام خواندن مطالب وبلاگ از بین می برد و همین باعث می شود که تمایل کمتری داشته باشند که به وبلاگ شما سر بزنند. اگر می خواهید از تبلیغات در نوار کناری وبلاگ خود استفاده کنید کافی است سه یا نهایتا چهار فضای ۱۲۵ در ۱۲۵ یا ۲۵۰ در ۲۵۰ از وبلاگ خود را برای تبلیغات اختصاص دهید و با توجه به طراحی وبلاگتان به تبلیغ کنندگان اجازه دهید از جلوه های بصری برای تبلیغ خود استفاده کنند. این مطلب از سایت یک ادمین به آدرس 1admin.ir برداشته شده هست سایتی متفاوت در پهنای وب لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.