رفتن به مطلب
کام به کام

اشتباهات وبلاگ نویسی: ۵ اشتباه رایج بلاگرها در جذب مخاطب بیشتر


کام به کام

ارسال های توصیه شده

  • بنیان گذار

[h=1]اشتباهات وبلاگ نویسی: ۵ اشتباه رایج بلاگرها در جذب مخاطب بیشتر[/h]

به قسمت هشتم از سری مقالات « اشتباهات وبلاگ نویسی » خوش آمدید. آیا برای وبلاگ خود دنبال مخاطب بیشتر می گردید؟ می دانم، سوال احمقانه ای بود. هر بلاگری به مخاطب بیشتر نیاز دارد. چه وبلاگش ۵ بازدیدکننده ثابت داشته باشد چه ۵۰۰ تا چه ۵۰۰۰ تا.

 

http://1admin.ir/wp-content/uploads/2014/03/383.jpg

با این حال خیلی از بلاگرها وقتی سعی می کنند تعداد مخاطبان وبلاگ خود را افزایش دهند اشتباهات بزرگی می کنند. این ۵ اشتباه رایج در همین زمینه است، هر چند خود شما هم ممکن است تا به حال اشتباهاتی در این مورد مرتکب شده باشید، اگر چنین است در بخش دیدگاه ها تجربیات خود را برای ما هم تعریف کنید. ضمنا قبل از اینکه مقاله را ادامه بدهم بد نیست یادآوری کنم که اگر قسمت های قبلی این مجموعه از مقالات را نخوانده اید حتما سری به آنها بزنید:

  • ۵ اشتباه رایج در عنوان نویسی
  • ۵ اشتباه رایج در نوار کناری یا سایدبار
  • ۵ اشتباه رایج در صفحه درباره
  • ۵ اشتباه رایج در صفحه تماس
  • ۵ اشتباه رایج بلاگرها با ایده ها
  • ۵ اشتباه رایج در فرم انتشار دیدگاه
  • ۵ اشتباه رایج در فرم جذب نویسنده

[h=3]اشتباه اول: نداشتن یک وبلاگ خوب[/h]هر چقدر هم که در یک زمینه خاص حرفه ای باشید، اگر وبلاگ شما مبتدی به نظر برسد یا فقط دو یا سه مطلب در آن نوشته شده باشد یا هنوز امکانات پیشفرض وبلاگ دست نخورده باقی مانده باشند به هیچ موفقیتی نمی رسید.

فرض کنید خودتان یا از طریق جست و جو در اینترنت و یا از طریق شبکه های اجتماعی برای اولین بار به یک وبلاگ سر بزنید. اگر نمای وبلاگ توجه شما را به خود جلب نکند شما به احتمال زیاد دیگر به این وبلاگ سر نخواهید زد.

بنابراین قبل از اینکه سعی کنید مخاطب های وبلاگ خود را افزایش دهید ابتدا خودتان قضاوت کنید که آیا وبلاگ شما شکل و شمایل قابل قبولی دارد یا خیر. لازم نیست وبلاگتان حتما برترین باشد، همین که از نظر ظاهری به اندازه کافی جذاب باشد و حداقل ۱۰ مطلب در آن نوشته شده باشد و نوشته آخر هم حداکثر مربوط به دو هفته گذشته باشد کافی است.

[h=3]اشتباه دوم: استفاده از تاکتیک های غلط سئو[/h]بعضی بلاگرها وقتی به مخاطب بیشتر احتیاج پیدا می کنند یک راست می روند سراغ سئو. با اینکه راحت پیدا شدن وبلاگ شما در موتورهای جست و جو خیلی مهم است ولی این فکر خوبی نیست که در این راه از میانبرها استفاده شود.

روش هایی از جمله نوشتن تعداد زیادی مقاله مهمان فقط برای دریافت بک لینک بیشتر یا پر کردن مطالبتان با کلمات کلیدی احتمالا شما را به جایی نمی رسانند و اگر هم موثر باشند، این تاثیر موقت است و با به روز رسانی بعدی گوگل وبلاگ شما مشمول جریمه های سنگین از طرف گوگل می شود.

البته منظور این نیست که نباید به سئو توجه کنید ولی همیشه بهتر است از تاکتیک های درست سئو استفاده کنید. خوشبختانه ما در یک ادمین مطالب زیادی در مورد سئو داریم که می توانید با خواندن آنها مشکلات خود را رفع کنید.

[h=3]اشتباه سوم: درخواست لینک ( به شیوه غلط )[/h]برخی از بلاگرهای تازه کار یک لیست از برترین وبلاگ های مربوط به حوزه فعالیت وبلاگ خود درست می کنند و سپس به همه این وبلاگ ها ایمیل می زنند و از آنها درخواست انتشار لینک می کنند.

با اینکه ممکن است این روش خوبی به نظر برسد ولی شما را به نتیجه ای نمی رساند ( اکثر وبلاگ های برتر دیگر به این نوع درخواست ها عادت کرده اند )، بلکه با این کار برای افراد سرشناسی که سعی دارید توجهشان را به خودتان و وبلاگتان جلب کنید ایجاد مزاحت می شود.

این بد نیست که از یک بلاگر دیگر بخواهید لینک وبلاگ شما را در وبلاگ خود منتشر کند اما سعی کنید این درخواست را از کسی بکنید که او را می شناسید و با هم در ارتباط هستید. علاوه بر این بهتر است بلاگرهایی را برای این کار انتخاب کنید که با منتشر کردن لینک وبلاگ های دیگر در وبلاگ خود مشکلی ندارند.

[h=3]اشتباه چهارم: بیش از حد کامنت دادن[/h]درست است که کامنت گذاشتن یا همان انتشار دیدگاه در وبلاگ های دیگر روش خوبی برای برقراری ارتباط با افراد فعال در دنیای وبلاگ نویسی است، اما اصلا راه مناسبی برای جذب مخاطب بیشتر برای وبلاگ خودتان نیست، مخصوصا اگر دیدگاه های شما معمولا به یک « عالی بود » خلاصه می شود.

خیلی از بلاگرهای حرفه ای دیدگاه هایی که به جای نام اصلی از یک کلمه کلیدی استفاده کرده اند را حذف می کنند. ضمنا دیدگاه هایی که به نظرشان چیزی به ارزس مطالب وبلاگشان اضافه نمی کنند هم به احتمال زیاد توسط این بلاگرها حذف خواهند شد.

در دیدگاه های خود به جای کمیت به کیفیت اهمیت بیشتری بدهید. فقط در صورتی برای یک مطلب در یک وبلاگ دیدگاه بگذارید که حرفی در مورد آن مطلب داشته باشید. در این صورت احتمال اینکه دیگران توجهشان به وبلاگ شما هم جلب شود بیشتر است. این را به خاطر بسپارید که مهم ترین هدف در انتشار دیدگاه ها، برقراری ارتباط با فردی است که آن مطلب را در وبلاگ خود نوشته است. در همین مورد پیشنهاد می کنم مقاله « روش صحیح بهره بردن از کامنت ها برای بهبود برند و ترافیک » را بخوانید.

[h=3]اشتباه پنجم: تصور کردن اینکه محتوای خوب کافی است[/h]دیده شده بعضی از بلاگرها زیاد دوست ندارند وبلاگ خودشان را ترویج دهند. این دسته از بلاگرها اصلا به سئو توجه نمی کنند ( شاید به خاطر اینکه چیزی در موردش بلد نیستند )، به ندرت از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و سالی یک بار هم در وبلاگ های دیگر دیدگاه منتشر نمی کنند. از خیلی از جهات این اشتباه با چهار اشتباه قبلی کاملا در تضاد است.

این بلاگرها تصور می کنند که اگر محتوای خوب و ارزشمند در وبلاگ خود منتشر کنند کم کم مخاطب های بیشتر از راه می رسند و مطالب آن وبلاگ را خودشان به دیگران معرفی می کنند.

بله! محتوای با ارزش باید اولین هدف هر بلاگری باشد، ولی دنیای وبلاگ نویسی آنقدر شلوغ و پر هیاهو است که بلاگرها باید خودشان، مطالبشان و وبلاگشان را از هر روشی که می توانند تبلیغ کنند. کمی از وقتی که صرف نوشتن مطالب خوب می کنید بکاهید و به جای آن زمانی را هم برای تبلیغ وبلاگ خرج کنید

 

 

 

این مطلب از سایت یک ادمین به آدرس 1admin.ir برداشته شده هست

سایتی متفاوت در پهنای وب

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...