tj ارسال شده در تیر 10، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در تیر 10، 2014 [h=2] [/h]دانش > تحقیقو تولید- همشهری آنلاین: یک هواپیمای جدید با نیروی خورشیدی که برای پرواز به دور دنیا در پنج روز متوالی بدون استفاده از سوخت مورد استفاده قرار خاهد گفت روز ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در سوئیس به نمایش در آمد. خلبانان آندره بورشبرگ و برتران پیکارد از این ماشین پرنده آیندهگرا را در مراسمی در پیرنه در برابر مقامات صنعت هواپیمایی، گزارشگران و افراد عالیرتبه پردهبرداری کردند.این هواپیمای خورشیدی که »سولار ایمپالس ۲» (Solar Impulse 2) یا »تکانه خورشیدی ۲» نام دارد برای دور زدن کره زمین در سال ۲۰۱۵ به کار خواهد رفت و این خلبانان سوئیسی امیدوارند که نخستین پرواز دور دنیا با هواپیمایی که نیرویش را از انرژی خورشید میگیرد، انجام دهند. پیکارد در این مراسم گفت: «امروز ما یک گام به تحقق رویایمان برای پرواز به دور دنیا با نیروی خورشیدی نزدیکتر شدهایم.»پیکار گفت بسیاری از کارشناسان هواپیمایی در ابتدا معتقد بودند که ساختن چنین هواپیمای خورشیدی سبکوزن و در عین حال مقاومی ناممکن است.بورشبرگ و پیکارد سال گذشته مدل ابتدایی نسل اول هواپیمایی سولار ایمپالس را در یک پرواز رکوردشکن از ساحل غربی تا ساحل شرقی آمریکا به کار بردند. این سفر از کالیفرنیا تا نیویورک دو ماه طول کشید و شامل ۵ توقف برنامهریزیشده بود.http://images.hamshahrionline.ir//images/2014/4/solar-impulse-2.jpgهواپیماهای سولار ایمپالس نخستین هواپیماهای خورشیدی هستند که میتواند بدون داشتن سوخت در عرشه در روز و شب پرواز کنند. این هواپیمایی بسیار سبکوزن همه نیرویشان را از صفحات خورشیدی و باتریهایی میگیرند که در طول روز شارژ میشوند و امکان ادامه پرواز هواپیما را حتی در نبود خورشید امکانپذیر میکنند.مهندسان از هنگام پرواز سال گذشته تغییراتی را در طراحی این هواپیمای خورشیدی انجام دادهاند تا آن را برای پرواز دور دنیا آماده کنند. از آنجایی که قرار است این هواپیما برای پروازی طولانیتر به کار رود، مهندسان کیفیت باتری هواپیما را بهبود بخشیدهاند و از موادی پیشرفته برای سبک کردن این هواپیما استفاده کردند و توانستند کارآیی انرژی در سولار ایمپالس ۲ را دو برابر افزایش دهند.فاصله نوک بالهای سولار ایمپالس ۲ به ۷۲ متر میرسد که بیشتر از این فاصله در جت تجاری بوئینگ ۷۴۷ است. این بالها با ۱۷۰۰۰ سلول خورشیدی پوشانده شدهاند که برق لازم برای سیستمهای گوناگون هواپیما را فراهم میکنند.این مدل ارتقایافته همچنین دارای کابین خلبان بزرگتر با طراحی ارگونومیک بهتر است که به بورشبرگ و پیکارد کمک خواهد کرد در طول پرواز یک هفتهایشان به راحتی در آن قرار بگیرند.رشتهای از پروازهای آزمایشی در ماه مه و به دنبال آن پروازهای آموزشی با سولار ایمپالس ۲ بر فراز سوئیس انجام خواهند شد. هدف بورشبرگ و پیکارد این است که سفر دور دنیایشان در ماه مارس ۲۰۱۵ آغاز کنند. لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.