ANGELO ارسال شده در مهر 5، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در مهر 5، 2014 عشق پژو به خودروها باعث شده تا همیشه این شرکت اشتیاق به رقابت را در خود پرورش دهد. در روزهای اول ورزشهای موتوری اولین مسابقات این فرصت را برای پژو فراهم کرد تا نبوغ فنی خودش را مورد آزمایش قرار بدهد و تا به امروز پیروزی و قهرمانیهای فراوان پژو نقش مهمی را از نظر تبلیغات برای این کارخانه داشته است. 1895: پژو برنده اولین مسابقه زماندار http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/During-the-Paris-Bordeaux-Paris-rally-Peugeot-type-7-500x368.jpg در جریان مسابقات پاریس- بوردو- پاریس مدل تیپ 7 پژو به مقام اول رسید. هر 3 شرکت کننده پژو در چهار جایگاه نخست مسابقات قرار گرفتن. میشلن با استفاده از تایرهای بادی که در خودروهای تیم پژو نصب شدند کمک شایانی به پیروزی این تیم کرد. 1912 – 1916: مدل L76 مسابقات Dieppe و جایزه بزرگ ایندیاناپلیس را از آن خود کرد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1913-French-Grand-Prix-500x339.jpg سری انقلابی L76 برنده جایزه بزرگ فرانسه در سالهای 1912 و 1913 و همچنین ایندیاناپولیس آمریکا در سالهای 1913 و 1916 شد. 1937 – 1938: برتری 402 Darlmat در گروه 2L در لومانز http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1937-Peugeot_402_DarlMat_Le_Mans_Pourtout-500x319.jpg پژو 302 و 402 Darlmat در کورس 24 ساعته در شهر لومانز درخشان ظاهر شدند. تیم دوکورتانزکورتت پژو در مجموع پنجم شد و در گروه 2L رتبه اول را به دست آورد. 1961 – 1968: پیروزی پژو 404 در رالی آفریقای شرقی http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1961-404-in-the-East-African-Safari-Rall-500x310.jpg پژو 404 پنج بار در بین تمامی تیمهای شرکتکننده در سکوی اول ایستاد و چهار بار هم در گروه خود این رتبه را به دست آورد. 1974 – 1978: پنج پیروزی برای پژو 504 http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1974-504-wins-the-Bandama-Rally-500x327.jpg پژو 504 سه بار در رالی به انداما و دو بار هم در رالی مراکش به برتری دست یافت. 1985 – 1986: پژو 205 T16 قهرمان رالی جهانی http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1985-peugeot-205-turbo-16-500x324.jpg با مربیگری و مدیریت ژان تاد تیم پژو 205 توربو توانست با سرعت نفسگیر خود چند برد متوالی را به دست آورد و تبدیل به اسطوره شود. 1987 – 1988: پژو 205 T16 بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبایش کشید و توانست قهرمانی رالی پاریس-داکار را به دست آورد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/peugeot-205-turbo-16-paris-dakar-1987-500x333.jpg موفقیت این مدل پژو نظر بیشتر مردم را به خود جلب کرد و باعث رشد فروش مدل پژو 205 شد که کمک زیادی در مدیریت بحران اقتصادی به پژو کرد. 1988 – 1990: پژو 405 T16 با رانندگی آری واتانن رکورد جدیدی را در رالی پایکس پیک به ثبت رساند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Peugeot_405_T16_GR_Pikes_Peak-500x337.jpg در پی پیروزی و رکوردهای 405 در رالی پایکس پیک باز هم این خودروی افسانهای قهرمانی رالی داکار پاریس را در سالهای 1989 و 1990 از آن خود کرد. 1991 – 1993: پژو 905 جاده را میبلعد http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Peugeot-1991-905-Le-Mans-500x331.jpg پژو 905 سه پیروزی را در سال 1990 و پنج تای دیگر را در سال 1992 که شامل لومانز 24 ساعته هم میشد به دست آورده و قهرمان جهان شد. سال 1992 سالی پر باری برای 905 بود که یک برد سه گانه را در لومانز رقم زد و باعث شد تا سه جایگاه را در لژ سلطنتی به دست آورد. 2007 – 2008: پژو 908 قهرمان SPA در بلژیک و جاده آتلانتا در آمریکا شد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Peugeot-2007-908-Le-Mans-500x332.jpg 908 توربو دیزل PF در مسابقات استقامتی نتایج خوبی را کسب کرد. 908 در سالهای 2007 و 2008 در لومانز 24 ساعته دوم شد. 2009 – 2011: پژو 908 پیروزی دوگانه را در سال 2009 کسب کرد. در سال 2011 رتبه دوم و سوم و چهارم و پنجم را به دست آورد که در مجموع باعث قهرمانی آن در سری مسابقات لومانز آن سال شد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2011_Peugeot-908-Le-Mans-500x332.jpg pedal.ir لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.