رفتن به مطلب
کام به کام

»» داستان طراحی داف xf


ارسال های توصیه شده

گل سر سبد کامیونهای داف تحت مدیریت بارت فان لوترینگن، طراح ارشد این شرکت و تیم او سرانجام رونمایی شد. کامیونی که با مجموعه ای از چالشها مواجه شده بود.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/The-new-DAF-XF-500x301.jpgThe new DAF XF

 

 

یکی از این چالشهای جذاب قوانین سفت و سخت یورو 6 بود. موتورهای یورو 6 نیاز دارند که در حالتی بسیار خنک تر کار کنند. این به معنی هواکشهای بزرگتر و پنجره مشبک جلوی بزرگتر بود. در عین حال بزرگی بیش از حد جلوپنجره نباید به شکل یک نقص در می آمد و یا طراحی ظاهری را به هم می ریخت. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/New-DAF-XF-Design-Sketch-500x260.jpgNew DAF XF Design Sketch

 

 

لوترینگن در این باره می گوید که «ما شکل اساسی جلوپنجره داف را حفظ کردیم و با در نظر گرفتن خطوط سنتی داف، این پنجره ها را به سمت بالا گسترش دادیم» داف XF نهایی با وجود جلوپنجره کاملاً جدید خود، کاملا به عنوان یک DAF قابل تشخیص است. این پنجره مشبک، طراحی منسجمی را به کامیون بخشیده است. عناصر کرومی با کیفیت نیز، جزئیاتی ست که روی این جلوپنجره اعمال شده تا انتظار از یک خودروی مدل بالا را با توجه به جزئیات نشان دهد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-Design-Director-Bart-van-Lotringen-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-Design-Studio-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-Design-Team-150x100.jpg

 

 

نشان داف نیز در یک پانل آلومینیومی پهن و بالای پنجره رادیاتور قرار گرفته و با وجود آرم بزرگ این شرکت، نشان از افتخار و اعتماد به نفس دارد. چراغهای LED هم به عنوان نسل نوی چراغها مورد استفاده قرار گرفته اند. نور مناسب و خوب برای کامیونها یکی از عناصر بسیار مهم و حیاتی محسوب می شوند. بنابراین بجای ساختار سنتی لنز و پروژکتور از چراغهای LED و تکنولوژی بازتاب استفاده شده است. مجموعه چراغها در یک محفظه یکپارچه قرار گرفته اند که کار شستشو و نگه داری آنها را آسانتر می کند.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-LED-headlight-details-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-LED-headlight-design-meeting-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Scale-model-preparation-150x100.jpg

 

 

طراحی داخلی این ماشین نیز از الگوهای طراحی بیرونی آن بهره جسته است. مثلاً طرح فریم جلوپنجره روی فرمان و همچنین دیواره عقب کابین به نحوی دیده می شود.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Front-end-detail-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Exterior-keylines-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Exterior-keylines-01-150x100.jpg

 

 

کابین پشتی با فضای بیشتری برای استراحت و ذخیره مواد طراحی شده و مجهز به امکاناتی برای شارژ لوازم الکترونیکی نیز می باشد. تخت خواب بسیار راحت 2.2 متری هم یکی از مواردیست که داف آن را تبدیل به استانداردی در این صنعت کرده است.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Interior-view-on-bed-02-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Interior-keylines-01-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Interior-150x100.jpg

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-XF-Interior-2-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-Instrument-Precision-look-150x100.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/DAF-Driver-Performance-Assistant-150x100.jpg

 

 

لوترینگن می گوید: «ما تنها شکل عناصر را تغییر ندادیم، بلکه با حفظ المانهای خوب، سعی کردیم که پیشرفت و بهبود را به خوبی به محصولمان بی افزاییم».

 

 

pedal.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...