رفتن به مطلب
کام به کام

»» اوپل کورسای 2015 و تغییرات زیاد در پوستهای قدیمی


ارسال های توصیه شده

اوپل پیش از اینکه کورسای جدید خود را در نمایشگاه پاریس رونمایی کند، سوپر مینی خود را بهطور رسمی معرفی کرد. خودرویی که با وجود تغییرات گسترده داخلی و خارجی، هنوز همان شکل آشنای سابق را دارد.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-21-500x333.jpg2015 Opel Corsa

 

 

اوپل تقریباً همه چیز را تغییر داده است. پانلهای بدنه، اندازه ماشین، داخل کابین و قوای محرکه اما چرا تغییر چندانی در چهره خودرو دیده نمیشود؟ نسل پنجم کورسا از عناصر طراحی مدل کوچکتر آدام الهام گرفته است اما چندان مدرن به نظر نمیرسد. چراغهای جلو به صورت بومرنگی طراحی شدهاند اما اگز برش آیینی آنها را نادیده بگیریم، تغییری نسبت به قبل در فرم آن مشاهده نمیشود. در پهلوهای خودرو میتوان یک تیغه برجسته در زیر درها را دید و فرم شیبدار سقف و ستونها نیز یادآور مدل آدام میباشند. چراغهای عقب نیز انعکاسی از چراغهای جلو میباشند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-23-500x333.jpg2015 Opel Corsa

 

 

پلتفرم اصلی کورسا با تنها 3 میلیمتر افزایش طول، حفظ شده است که فضای داخلی یکسانی با مدلهای قدیم را ارائه میکند. فضای صندوق نیز 285 لیتر میباشد. با این وجود طراحی داخلی شیکتر و پیچیدهتر شده است. در کنسول وسط یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی قرار دارد که اکثر برنامههای اطلاعات و سرگرمی و ناوبری را پشتیبانی میکند. از دیگر ویژگیهای جدید کورسا، فرمان و صندلیهای گرم شونده جلو، سقف پانورامای سفارشی، نور آبی ملایم داخل کابین و فهرستی از تجهیزات ایمنی نظیر سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی پارک، دوربین دید عقب و چراغهای زنون میباشد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-8-500x333.jpg2015 Opel Corsa

 

 

با وجودی که معماری شاسی از نسل چهارم به عاریت گرفته شده، سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان الکتریکی حساس به سرعت، عملکرد مطلوبتری در مانورهای شهری ارائه میکنند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-9-500x333.jpg2015 Opel Corsa Interior

 

 

مهمترین خبر درباره کورسای جدید را باید در زیر درب موتور جستجو کرد. پیشرانه جدید 1.0 لیتری سه سیلندر جنرال موتورز با نام اکوتک 3 با کمک سیستم توربو و تزریق مستقیم سوخت در دو نسخه 89 اسب بخاری و 113 اسب بخاری ارائه میشود. اوج گشتاور این موتور، 170 نیوتن متر است که از دور موتور 1800 دور بر دقیقه در دسترس میباشد. با وجود سیستم استارت-استاپ و این موتور مدرن، باید انتظار مصرف سوختی مناسب و مقرونبهصرفه را از این پیشرانه داشت. گرچه هنوز اوپل چنین اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-10-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-11-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-12-200x150.jpg

 

 

پیشرانههای قبلی 1.2 لیتری 89 اسبی و 1.4 لیتری 99 اسبی نیز با بهینهسازی همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. تنها موتور دیزلی کورسا هم در دو نسخه با حجم 1.3 لیتر و با خروجیهای 74 و 94 اسب بخار و مطابقت با استاندارد آلایندگی یویو 6 عرضه میگردد. دو سیستم انتقال نیروی دستی و اتوماتیک برای کورسا در نظر گرفته شده که هر دو شش سرعته میباشند.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-4-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-2-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-25-200x150.jpg

 

 

آیا کورسا میتواند بدون تغییر چندانی در چهره خود، همچنان در بازی خودروهای مینی نقشی اساسی بازی کند؟

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-15-200x150.jpg http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-14-200x150.jpg

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-Opel-Corsa-1-200x150.jpg

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...