ANGELO ارسال شده در آبان 1، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 1، 2014 عصرخودرو:مولد قدرت در خودرو پیچیدگیها و گستردگیهای خاص خود را دارد. همین پیچیدگی موجب شده است تا سری مقالات عیبیابی موتور نیز گسترده شود اما سعی کردهایم مانند موتور خودرو این مباحث به سمت پیچیدگی پیش نروند. http://asrekhodro.com/images/page/46/Full/46613_Page_0.jpg به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در این مطلب به عیبیابی موتور خودرو و مشکلات احتمالی میپردازیم. وقتی در سرعتهای بالا، موتور ریپ میزند پلاتین شمع سوخته است. آن را با برس زبر تمیز کنید. در صورتی که سوختگی عمقی بود و باعث تغییر شکل پلاتین شده بود، تعویضش کنید. در شمعهایی که تعداد پلاتین بیش از یک عدد است، تمام آنها رابررسی و رفع عیب کنید. فاصله دهانه پلاتین تنظیم نیست. طبق اندازه اعلام شده توسط سازنده، با استفاده از فیلر اندازه را تنظیم کنید. وایرها یا اتصال محکمی ندارند یا سر آنها کثیف است. ابتدا آنها را باز کرده و تمیز کنید، سپس محکم سر جایشان نصب کنید. تمامی اتصالات داخلی دلکو را نیز تمیر و محکم کنید. وقتی در زمان فعالیت، موتور روان کار نمیکند و ضربه میزند محفظههای احتراق موتور آلوده هستند. موتور را باز کنید و تک تک محفظههای احتراق را از وجود هرگونه دوده و جرمهای آلوده پاکسازی کنید. کربن زدایی کنید. دمای موتور بیش از حد بالا رفته است. سیستم خنککننده را بررسی کنید. شمعها داغ میشوند. دهانه پلاتین را تنظیم کنید. در صورت رفع نشدن مشکل داغی، شمعهای مناسب را جایگزین کنید. آوانس دلکو بیشتر از میزان استاندارد است. مقدار آوانس را آنقدر کاهش دهید تا با اندازه استاندارد درج شده در کاتالوگ، برابری کند. آوانس اتوماتیک گریز از مرکز، عملکرد صحیح و ایدهآلی ندارد. فنرهای آن را بررسی و در صورت مشاهده هرگونه نقص، تعویض کنید. وقتی در زمان فعالیت موتور، با وجود استاندارد بودن دما، آب از اگزوز خارج می شود سرسیلندر ترک خورده است. وجود ترک در سرسیلندر باعث شده آب سیستم خنککاری در قسمتهای دیگر مجموعه مولد قدرت جریان پیدا کند و نهایتا از اگزوز خارج شود. برای رفع این عیب ممکن است متحمل هزینه زیادی شوید. واشر سرسیلندر سوخته است. در صورتی که تخصص و ابزار مورد نیاز را دارید، سر سیلندر را از بلوکه جدا کنید، واشر سر سیلندر سوخته شده را با کاردک (احتیاط کنید آسیبی به مجوعه نزنید) و همچنین تینر یا یک حلال دیگر، کامل از بین ببرید تا سطح مورد نظر کاملا تمیز شود. سپس واشر سر سیلندر نو را به چسب مخصوص آغشته کنید و در جایش قرار دهید. توجه داشته باشید که برای انجام تعمیرات تخصصی موتور، باید اصول و قواعد زیادی را مد نظر قرار دهید که نیاز به کسب تجربه دارد. وقتی موتور در دور آرام خاموش می شود در لولههای مکش نشتی وجود دارد. منیفولد و تمام قطعاتی که به آن مرتبط هستند را کنترل کنید تا نشتی نداشته باشند. سپس تمام اتصالات را محکم کنید. پیچ گاز تنظیم نیست. تا جایی که دور آرام موتور افزایش پیدا کند و از خاموش شدن موتور جلوگیری شود، به تنظیم آن بپردازید. سوراخ هوا دور آرام مسدود است. گرفتگی را باز کنید. وقتی در همه شرایط موتور ریپ میزند مسیر خروج دود گرفتگی دارد. هر گاه مسیر خروجی دود گرفتگی داشته باشد و رفع گرفتگی نشود، دود حاصل از احتراق به سختی از خودرو خارج میشود و همین باعث ریپ زدن میشود. اگر مسیر خروجی دود به طور کامل مسدود شده باشد، خودرو اصلا روشن نمیشود و به قول معروف خفه میکند. مدار جرقه خراب است. مدار جرقه، چکشبرق و وایرها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام اجزای سیستم خشک و تمیز هستند و به درستی از پس وظایف خود برمیآیند. شمعها خراب هستند. آنها را بشویید و سپس پلاتین را تنظیم کنید و در مدار قرار دهید. اگر مشکل از جانب شمعها پا بر جا بود، شمعهای نو را جایگزین کنید. بنزین به اندازه کافی در مخزن وجود ندارد یا با آب قاطی شده است. در صورت نیاز مخزن را کاملا تخلیه، پاکسازی کنید و نهایتا بنزین بدون خالص بدون آب را جایگزین کنید. بنزین به اندازه کافی به سمت موتور ارسال نمیشود. لولهها را بررسی کنید تا در صورت وجود گرفتگی، آن را برطرف کنید. همچنین مخزن بنزین را از وجود هرگونه رسوب و اجسام آلوده، پاک کنید. وقتی قدرت موتور به طور کاملا محسوس افت کرده است فیلر سوپاپها صحیح نیست. فیلرگیری کنید. فشار کمپرس کمتر از میزان مجاز است. ایراد را در مجموعه داخلی سیلندرها جستوجو کنید. در مسیر لولههای هوا نشتی وجود دارد. تمام قطعات متصل به منیفولد را محکم کنید. بنزین به اندازه کافی به موتور نمیرسد. مدار را از وجود هرگونه رسوب که باعث گرفتگی شدهاند، پاک کنید. در خودروهای کاربراتوری، والوهای سوزنی را بررسی کنید. اهرم گاز تنظیم نیست. مطمئن شوید که تمام گاز پدال با تمام گاز دریچه گاز برابر باشد. دلکو نیاز به تنظیم دارد. آوانس اتوماتیک خلأ خراب است. ابتدا آن را تنظیم کنید، اگر مشکلش برطرف نشد، تعویض نمایید. جمعه 10 مرداد 1393 لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.