ANGELO ارسال شده در آبان 5، 2014 اشتراک گذاری ارسال شده در آبان 5، 2014 ولوو در ساخت ایمنترین خودروهای جادهای شهرت و اعتباری برای خود ایجاد کرده است. در حال حاضر، در زمینه جلوگیری از برخورد و تصادف در جادهها و خیابانها، تکنولوژی حرف اول را میزند. در ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵، این خودروساز سوئدی مرزهای ایمنی اتومبیلها را جابجا کرده و کاملاً در مسیر دستیابی به صدمات رانندگی صفر در سال ۲۰۲۰ قدم گذاشته است. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-volvo-xc90-cross-traffic-500x327.jpg2015 volvo xc90 cross traffic ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ حداقل دارای سه ویژگی جدید ایمنی هوشمند است؛ یک سیستم بهینه تشخیص عابران پیاده، یک ویژگی هوشمند تصحیح فرمان و یک استفاده خلاقانه از سیستم کنترل حرکت انطباقی. جزئیات این سیستمها توسط ولوو ارائه شدهاند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-volvo-xc90-road-departure-500x281.jpg2015 volvo xc90 road departure یک سیستم محافظت انحراف از جاده و جلوگیری از تصادف در تقاطعها در ولوو XC90 مدل 2015 با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت استاندارد ارائه شده است. برای مواقعی که سیستمهای دستیار عبور از بین خطوط و هشدار عبور از خط کار خود را به درستی انجام ندهند، سیستم محافظت انحراف از جاده به گونهای طراحی شده تا سرنشینان خود را هنگام پرت شدن از مسیر از صدمات جدّی حفظ کند. در این سیستم، زمانی که انحراف از جاده تشخیص داده شده، کمربندها در مدتی که خودرو در حال حرکت است، تنگتر میشوند تا مسافران را به صورتی ایمن در جای خود نگه دارند. به علت اینکه ضایعات نخاعی یکی از صدمات رایج در این گونه مواقع است، صندلیها و چارچوبشان نیز به شکلی طراحی شده که نیروی قائم ورودی را به خود جذب کند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/volvo-rest-stop-guidance-500x187.jpgvolvo rest stop guidance ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ از یک سیستم ترمز اتوماتیک نیز بهره میبرد که در مواقعی که راننده جلوی اتومبیل روبرویی میپیچد، به کار میافتد. این تکنولوژی به منظور کاهش تصادفات از نوع برخورد به کنار اتومبیل توسعه داده شده است. در این سیستم، ترافیک روبرویی تشخیص داده میشود و وسیله نقلیه را قبل از برخورد متوقف میکند و یا حداقل از صدمات ناشی از تصادف کم میکند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-volvo-xc90-frame-500x375.jpg2015 volvo xc90 frame به نظر میرسد که ولوو تمام وظایف خود را به درستی انجام داده است؛ چرا که XC90 مدل 2015 تمام انواع تصادفات احتمالی در جاده را درنظر گرفته است. این شاسیبلند با ظرفیت ۷ سرنشین از تکنولوژی پیشگیری از برخورد بهره میبرد و وقتی حسگرهایش متوجه یک برخورد احتمالی شوند، ترمز میکند و کمربند را به سرنشینان سفت میکنند. این خودرو، حتی برای هشدار به راننده روبرویی در مورد تصادف احتمالی، با چراغ علامت میدهد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/BtSZ2prIIAEg1Ki.jpg-large-500x500.jpg2015 Volvo XC90 safety belts اگر راه دیگری جز تصادف نبود، ولوو میخواهد خطر غلتیدن اتومبیل به حداقل برسد. به این منظور، سیستم استاندارد کنترل پایدار غلتش، گشتاور موتور را محدود کرده و اگر تشخیص دهد که خطر غلتزدن خودرو بالاست، به صورتی برنامهریزی شده، نیروی ترمز را به چرخهای مشخص منتقل میکند. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015-volvo-xc90-auto-braking-500x353.jpg2015 volvo xc90 auto braking بسیاری از تصادف در هنگام ترافیک شدید رخ میدهند. به همین دلیل نیز ولوو یک سیستم دستیار ترافیکی اضافه کرده که آن را «دستیار صف» نامیده است. زمانی که با یک ترافیک کُند روبرو هستیم، XC90 کنترل شتاب، ترمزگیری و فرمان را با استفاده از تکنولوژیهای کروز انطباقی، فرمان هوشمند و حسگرها به عهده میگیرد. http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/volvo-xc90_Interior-500x294.jpgVolvo XC90 Interior سرنشینان ولوو XC90 مدل ۲۰۱۵ کاملاً در محیطی امن پوشش داده شدهاند؛ ولی عابران پیاده، دوچرخهسواران و دیگر رانندههای اطراف نیز میتوانند نفسی به راحتی بکشند. در سیستم استاندارد جلوگیری از برخورد، اگر با دوربینهای بسیار حساس یک برخورد احتمالی با افراد تشخیص داده شود، اول هشدار داده و سپس به صورت خودکار ترمزها را فشار میدهد. همین شرایط را در مورد قابلیتهای پارکینگ این خودرو شاهد هستیم. دستیار پارک دوبل و کنار همراه با سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو در دسترس هستند. همچنین یک سیستم نمای دوربین پیرامونی (Surround) نیز عرضه شده که مشابه سیستم Around View در نیسان است. شاید جمعکردن این اندازه از تکنولوژی در کنار یکدیگر برای خیلیها جای سؤال باشد. امّا ولوو با پلتفرم SPA، مدل XC90 خود را بر روی یک شبکه الکترونیکی سوار کرده که تمام تکنولوژیهای به کار رفته در آن را یکپارچه میکند. بخشهایی از این پلتفرم از فولاد بور مقاوم تشکیل شده که حدود ۴۰ درصد وزن کلی خودرو را تشکیل میدهد. مطابق گفته ولوو، پلتفرم SPA نسل جدید XC90 را پنج برابر مقاومتر از نسل اول کرده است. ولوو در وهله اول به دنبال این است که برخوردی با خودروهایش رخ ندهد، ولی به عنوان یک نقشه دوم، در نظر دارد که با استفاده از مصالح محکمتر جان سرنشینانش را حفظ کند. pedal.ir لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.