SHPRK ارسال شده در مهر 2، 2013 اشتراک گذاری ارسال شده در مهر 2، 2013 http://musclecarclub.com/musclecars/plymouth-gtx/images/plymouth-gtx-1a.jpg کمپانی پلیموث تا سال 1967 حرف چندانی در زمینه ی خودروهای عضلانی نداشت. ولی در این سال و با عرضه ی مدل بلودیر GTX ورق برگشت و پلیموت به تولیدکننده ی مدلهای High Performance با امکانات خودروهای لوکس برای خریداران سخت گیر تبدیل شد. http://musclecarclub.com/musclecars/plymouth-gtx/images/plymouth-gtx-1967a.jpg پلیموث بلودیر Belvedere GTX در سال 1967 و به عنوان اولین محصول پلیموت با عملکرد بالا به بازار عرضه شد. این مدل بر اساس نمونه های دو در هاردتاپ و کانورتیبل بلودیر تولید شد. مدل GTX مجهز به جلوپنجره و پنل عقب ویژه، هود اسکوپ شبیه سازی شده در تونل باد و درب باک کروم کاری شده بود. امکان سفارش خطوط دوقلوی بر روی بدنه وجود داشت. هندلینگ فوق العاده ی GTX مدیون فنر شمش شش تایی عقب، کمک فنرهای Heavy Duty، میل ضد غلطش و مفصلهای توپی؟(Ball Joints) بود. اگرچه خیلی ها معتقد بودند که فرمان ان بیش از حد تیز است. ترمز دیسکی نیز به صورت اپشن وجود داشت. اگرچه به نظر نمی رسید تفاوت چندانی با مدل استاندارد داشته باشد. طراحی داخلی لوکس مطلق بود! صندلیهای مجزا، وینیل با طراحی برجسته و بسیاری نکات دیگر ظاهر یک جنتلمن واقعی را به GTX بخشیده بودند. برای اطمینان از عملکرد خوب GTX و حفظ وجهه ی High Performance ان، پلیموث از انجین 440 اینچی V8 معروف به سوپر کماندو استفاده کرد. که به صورت استاندارد 375 اسب بخار تحویل راننده می داد. از این انجین معمولا در خودروهای بزرگ و فول سایز کرایسلر استفاده می شد ولی مدل مورد استفاده در GTX مورد بازنگری قرار گرفته و از میل سوپاپ و راهنمای سوپاپ اصلاح شده به همراه منیفولد هوا و دود با امکان تنفس راحت تر بهره می برد. البته انجین 426 HEMI به قدرت 425 اسب سرکش به صورت اپشنال وجود داشت که تنها 720 خریدار با اضافه پرداخت 546 دلار این موتور را سفارش دادند. اگرچه انجین 440 تا سرعت 70 مایل بر ساعت پا به پای HEMI حرکت می کرد ولی برنده ی نهایی HEMI بود. انتقال قدرت به صورت استاندارد توسط گیرباکس سه سرعته اتوماتیک موپار انجام می گرفت و مدل چهارسرعته ی منوال نیز به صورت اپشن وجود داشت. اپشنهای دیگر شامل دنده استارت بزرگتر، دلکوی با عملکرد بهتر، فن با قابلیت چرخش ازاد و بادگیر خنک کننده ی کارتل روغن. برای انهایی که خواهان مدلی قدرتمندتر از HEMI بودند، پلیموث مدلی از HEMI GTX را با کد R023 تولید کرد که به نام سوپراستوک خوانده می شد.( بلودیرهای استاندارد و GTXها به ترتیب با کدهای RH23 و RS23 تولید می شدند. دوج نیز یک مدل High Performance داشت که با کد W023 تولید می شد.) اپشن R023 توسط پلیموث به بازار معرفی نشد و تنها خریداران و مشتریان پروپاقرص پلیموث از وجود ان باخبر بودند و می توانستند ان را سفارش دهند. چیزی که در مورد R023 جالب توجه بود، تجهیزاتی بود که نداشت! قالپاقها، رادیو، سیستم گرمایی، عایق کاری بدنه و حتی لاستیکهای زیرپایی خودرو برای کاهش وزن به میزان چندصد پاوند حذف شده بودند. که این مسئله باعث می شد این مدلها ظاهری شبیه به مدل بلودیر پیدا کنند. البته نشان GTX حفظ شده بود. در زیر کاپوت انجین نام اشنای 426 HEMI وجود داشت که به وسیله ی دست مونتاژ شده و از سیستم جرقه ی ترانزیستوری و دلکوی دو نقطه ای بدون اوانس مکشی، وایرهای با مغزی فلزی، کاربراتورهای 4139 و 4140 کارتر و سیستم تنفس موتور در زیر کاپوت به همراه دریچه ی هوای بزرگ و با عملکرد موثر بر روی کاپوت، بهره می برد. جالب اینکه پلیموث قدرت این مدل را هم 425 اسب بخار اعلام کرد. تنها 55 دستگاه GTX R023 ساخته شد تا امروزه این مدل جزو کمیابترینهای پلیموث باشد. میزان تولید: کوپه: 11429 هاردتاپ: 686 موتورها: 426 HEMI به قدرت 425 اسب بخار در دور موتور 5000 و گشتاور 490 پاوندفوت در دور موتور 4000 440 مگنوم به قدرت 375 اسب بخار در دور موتور 4600 و گشتاور 480 پاوندفوت در دور موتور 3200 عملکرد: 440: شتاب 0 تا 60 مایل در 6.6 ثانیه و مسافت 400 متر در 15.2 ثانیه و با حداکثر سرعت 97 مایل بر ساعت 426: 0 تا 60 مایل در 4.8 ثانیه و مسافت 400 متر در 13.5 ثانیه و با حداکثر سرعت 105 مایل بر ساعت لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر More sharing options...
ارسال های توصیه شده
بایگانی شده
این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.