رفتن به مطلب

تیبا در اوکراین، 7000 دلار!


JaVaD

ارسال های توصیه شده

تیبا سال گذشته در نمایشگاه خودرو اوکراین ( SIA) در کنار سایپا 111 به نمایش در آمد و از ابتدای سال جاری به دنبال گذراندن استاندارد یورو 4 بود تا سرانجام جواز ورود به بازار اوکراین را دریافت کند و آن را به بازار این کشور به قیمت هفت هزار دلار عرضه نماید.

به گزارش «عصرخودرو»، هفته گذشته سایپا اعلام کرد که بعد از استقبال مردم اوکراین از تیبا در نمایشگاه SIA ، اولین محموله این خودرو به اوکراین ارسال شد . سایپا در گذشته نمایندگی*هایش را در شهر*های خارکف، کیف، دونتسک و ماریوپل اوکراین افتتاح و شبکه خدمات پس از فروش را نیز در کنار یک نمایندگی در هر شهر راه*اندازی کرده بود .

 

در فاز جدید گسترش بازار های صادراتی بزرگترین صادر*کننده خودرو ایران شهر*های سواستوپل و پولتاوا نیز به جمع مقاصد فروش سایپا در اوکراین پیوستند و این شرکت امیدوار است با گسترش فعالیت*هایش در اوکراین بتواند با تیبا روز*های خوبی را پیش رو داشته باشد.

 

در میان کشور*های CIS اوکراین به عنوان دومین بازار بزرگ خودرو پس از روسیه شناخته می*شود اما تنوع خودرو*های این کشور بیش*تر به خودرو*های روسی کمپانی لادا محدود می*شوند و خودروسازن بزرگی همچون شورولت و کیا که سایپا از آن*ها به عنوان اصلی*ترین رقبایشان نام برده*اند نتوانسته*اند در این بازار به جایگاه خوبی دست پیدا کنند . همچنین وسایل نقلیه عمومی گسترده در شهر*های بزرگ اوکراین و سهولت در رفت و آمد یکی دیگر از دلایلی است که تمایل مردم اوکراین را نسبت به خرید خودرو کاهش می*دهد .

تیبا با قیمت پایه 6999 دلار در اوکراین

 

بر اساس اعلام پایگاه خبری Newsru.ua اوکراین ، مدل کلاسیک یا پایه تیبا 6999 دلار و نسخه Comfort این خودرو نیز 7499 دلار قیمت*گذاری شده است .

 

یکی از مواردی که در متن این خبر بیش از دیگر مشخصات تیبا توجه رسانه*های اوکراین را به خود جلب کرده مصرف سوخت 5.1 لیتری جاده و 7.1 لیتری شهر این خودرو است .

 

همچنین وجود امکاناتی همچون کیسه*های هوا برای سرنشینان جلو ، ترمز ABS ، شیشه بالابر*های برقی در جلو و فرمان هیدرولیک نیز موجب استقبال از آن شده است.

 

این خبرگزاری همچنین افزوده است که در حال حاضر تیبا تنها در دو شهر خارکف و کیف به بازار عرضه می*شود اما به زودی در شبکه*های دیگر فروش سایپا نیز عرضه خواهد شد .

 

این خبرگزاری همچنین در ادامه به این نکته اشاره می*کند که هم*اکنون کیا ریو ، هیوندای اکسنت و فولکس*واگن پولو حکمرانان بازار در کلاس تیبا هستند و سیتروئن نیز قصد دارد مدل جدید Elyséeرا به زودی در این کشور عرضه کند .

 

ما یک* چهارم ایران خودرو تولید می*کنیم

 

یکی از وب*سایت*های تخصصی حوزه خودرو در اوکراین ( tuning-store.com.ua ) در واکنش به پررنگ شدن حضور خودرو*سازان ایرانی در این کشور مقاله*ای تحلیل از وضعیت صنعت خودرو ایران نوشته است

 

در این مقاله آمده که تولیدات سالیانه خودرو سواری در اوکراین به 200 هزار دستگاه در سال می*رسد که حدود یک*چهارم تولیدات خودرو در ایران است. این مقاله در ادامه می*افزاید که می*توانیم از صنعت خودرو*سازی ایران به عنوان الگو ، بهره بگیریم . این مقاله با مقدمه*ای در مورد پیکان و ریشه این خودرو در انگلستان آغاز شده و در ادامه ضمن بررسی تیراژ تولید انواع خودرو در ایران و رشد سالیانه این صنعت به بررسی بازار*های خارجی ایران و در نهایت ایران*خودرو در بازار اوکراین پرداخته است.

آپشن ها؛ تیبا را از خودروهای روسی جدا می کند

 

وب*سایت معتبر خبری-تحلیلی gazeta.ua اوکراین در مقاله*ای ضمن بررسی حضور سایپا در نمایشگاه SIA سال گذشته این موضوع را در قالب گزارشی کامل منتشر کرده است .

 

در مقدمه این مطلب تحلیل gazeta می*نویسد : سایپا خودرو*هایی را در نمایشگاه سیا 2011 به نمایش گذاشت که در نگاه نخست بر خلاف طراحی* قدیمی و کسل*کننده ؛ این خودرو*ها به آپشن*های خوبی همچون شیشه*های برقی مجهز ، ترمز ABS و کیسه هوا مجهز است. این وب سایت در بخش دیگری از گزارش خود آورده است یکی از خودرو*های تاریخی اوکراینی*ها و روس*ها در کلاس تیبا Moskvitch 412 است که تولید آن از سال 1967 تا 1982 ادامه داشته است .

 

این خودرو در کلاس سدان*های جمع*و*جور مانند تیبا به تولید می*رسید و از پیشرانه*ای 1.5 لیتری بهره می*برد و همچنان در خیابان*های کشور*های مشتری روسیه به چشم می*خورد .

 

وب*سایت gazeta اولین مواجهه با موتور تیبا را همانند باز کردن درب کاپوت Moskvitch 412 توصیف می*کند و سپس در ادامه به انعکاس صحبت*های غرفه*دار ایرانی سایپا در این نمایشگاه که یک خانم با نام زهره اسد بوده می*پردازد : خانم زهره اسد ، نماینده 26 ساله سایپا در معرفی سایپا 111 به زبان روسی به ما گفت که این خودرو بسیار اقتصادی است و با مصرف ترکیبی حدود 7 لیتر طرفداران زیادی در ایران دارد . او همچنین به ما گفت که این خودرو در ایران با قیمت 9 هزار دلار به فروش می*رسد.

 

وقتی نوبت به اعلام نتایج بررسی خبرنگار این وب*سایت در مورد سایپا 111 می*رسد یکی از خبرنگاران ابتدا از مزیت*های سایپا 111 سخن می*گوید : «طراحی کلی خودرو نسبتا خوب است . سپر*های گوشه تیز ندارند و این نکته*ای است که در سایپا 111 آن را به خودرویی نسبتا به روز شبیه می*سازد . امکاناتی همچون سیستم ترمز ضد قفل ، فرمان هیدرولیک ، سیستم تهویه مطبوع و مه*شکن*ها آن را از خودرو*های روس کاملا جدا می*کنند .» و در ادامه می*افزاید: « آینه*های جانبی کوچک هستند ، صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارد »

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...